به نام آن که جان را فکرت آموخت         چراغ دل به نور جان برافروخت
با شکر به درگاه خداوند منان ، بسیار خرسندیم که به اطلاع کلیه اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، صاحب نظران و کارشناسان ارجمند رشته های مختلف علوم مرتبط با عناصر معدنی و کمیاب به رسانیم که با حول و قوه الهی وهمت بلند هیئت مدیره انجمن و همکاری صمیمانه هیئت رئیسه دانشکده فنی شهرستان فومن دانشگاه تهران در صدد برگزاری هفتمین کنگره عناصر کمیاب در بهار سال 1403 و در شهرستان فومن هستیم. 
در چند دهه اخیر تا حد زیادی نقش مهم عناصرمعدنی و کمیاب در تنظیم رشد و سلامتی کودکان و بزرگسالان و بهداشت جامعه شناخته شده است و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است و تحقیقات روی این عناصر همچنان مورد توجه پژوهشگران علوم مختلف پزشکی است. 
دامنه این تحقیقات نیز به علوم مختلف زیستی، کشاورزی، دامداری، شیلات و محیط زیست گسترش یافته و مشخص شده است که استفاده‌ بهینه از آن در صنایع مختلف بهداشتی، غذائی و داروئی می‌تواند به بهبود کیفیت و سلامت زندگی انسان‌ها و همچنین محیط زیست کمک کند. 
برگزاری این کنگره فرصت بسیار مناسبی است برای پژوهشگران و علاقه مندان به این رشته مهم که دستاوردهای خود را با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پردازند. 
اینجانب از کلیه ی علاقه مندان اساتید و دانشجویان جوان ، فعال و پرشور سراسر کشور دعوت به عمل میآورم که با شرکت خود بر شکوه این کنگره بیفزایند. از کلیه ی دست ا ندکاران و همکارانم به خصوص دبیران علمی و اجرائی کنگره نیز صمیمانه سپاسگزاری می کنم و منتظر قدوم مبارک تان در شهر با صفای فومن در بهار دل انگیز سال 1403 خواهم بود..

سید علیرضا مصباح نمین
رئیس انجمن عناصر کمیاب ایران